Dünyanın En Değerli Banka Markaları Açıklandı: İşte İlk 10!
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından yapılan “Banking 500-Dünyanın En Değerli 500 Banka Markası 2025” çalışması sonuçlandı. Çinli bankalar, dünyanın en değerli markaları arasında zirvede yer aldı.
Çinli ICBC, yaklaşık 79,1 milyar dolarlık marka değeriyle listenin başında yer alırken, ikinci sırada 78,4 milyar dolarlık değeriyle China Construction Bank bulunuyor. Agricultural Bank of China 70,2 milyar dolarla üçüncü, Bank of China ise 63,8 milyar dolarla dördüncü sırayı almıştır.
Bu sıralamada, Bank of America 45 milyar dolarla beşinci, ABD’li Chase 44,2 milyar dolarla altıncı, ABD’li Wells Fargo 36 milyar dolarla yedinci, ABD’li Citi 35,7 milyar dolarla sekizinci, ABD’li JP Morgan 32,4 milyar dolarla dokuzuncu ve China Merchants Bank 28,3 milyar dolarla onuncu sırada yer almıştır.
Türkiye’den 6 Banka Dünya Listesinde
Dünyanın en değerli banka markaları arasında yer alan 500 banka arasında Türkiye’den 6 banka da kendine yer buldu. Geçen yıla göre sıralamada yükselen bankalar arasında İş Bankası, Ziraat Bankası ve Vakıfbank dikkat çekerken, İş Bankası 1,2 milyar dolarlık marka değeriyle 196. sıraya yükseldi.
Listede, Ziraat Bankası 875 milyon dolarla 230., Garanti BBVA 721 milyon dolarla 256., Vakıfbank 386 milyon dolarla 360., Akbank 345 milyon dolarla 376. ve Yapı Kredi 308 milyon dolarla 403. sırada yer almaktadır.
Son 4 Yılda İlk Kez İki Haneli Artış Gözlendi
Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, dünyanın en değerli bankalarıyla ilgili değerlendirmelerde bulundu. İlgüner, son 4 yılda dünyanın en değerli 500 bankasının toplam marka değerinde ilk kez iki haneli bir artışın olduğunu belirtti. Toplam marka değerinin yüzde 13 artarak 1,6 trilyon dolara ulaştığını ifade etti.
Yüksek faiz ortamının kar ve hisse fiyatlarını artırdığı gibi banka marka değerlerini de etkilediğini vurgulayan İlgüner, regülasyon, dijital inovasyon, ücrete dayalı faiz oranlarına yönelme ve sürdürülebilir rekabet üstünlüğü için markalaşmanın önemine dikkat çekti. Dijital bankacılık ve finansal teknoloji alanındaki yatırımların geri dönüşünün hızlandığını belirterek örnek olarak İngiltere merkezli Revolut’un küresel anlamda marka değerini yüzde 795 artıran bir finans kuruluşu olduğunu sözlerine ekledi.
More Stories
İstanbul Havalimanı Avrupa’nın en yoğun havalimanı oldu
GSO Mart Meclis Toplantısı Yapıldı
Karadeniz Balık Sezonu Bitiyor