Muz hilesiyle marketler teker teker zarar ediyor… Hırsızlık dalgası büyük kriz yarattı, eski usule dönülüyor

İngiltere’deki süpermarket zincirleri, maliyetleri düşürmek ve verimliliği artırmak amacıyla kurdukları self servis kasaların, milyarlarca sterlinlik hırsızlık dalgasına yol açmasıyla büyük bir kriz yaşıyor. 

Müşterilerin ürünleri kasadan “daha ucuza” veya “bedavaya” geçirmesi, zincirleri “eski kasiyerli” sisteme geri dönmeyi düşünmeye itti.

Daily Mail’in aktardığı Ipsos araştırmasına göre, yaklaşık 6 milyon İngiliz’in self servis kasaları kötüye kullandığı ortaya çıktı. 

Ankete katılan her sekiz müşteriden biri, pahalı bir ürün almasına rağmen ekranda bilerek daha ucuz bir seçeneği (örneğin avokado yerine muz) seçtiğini itiraf etti. 

‘Muz hilesi’ olarak adlandırılan bu yöntemin halk arasındaki algısı ise şaşırtıcı: Katılımcıların neredeyse yarısı (%48) bunun bir suç sayılmaması gerektiğini düşünüyor.

Bu durum, mağaza hırsızlıklarını rekor seviyeye taşıdı. Bir yılda 444 bine yakın vaka kaydedilirken, perakende sektörünün yıllık zararının 1,8 milyar sterline ulaştığı tahmin ediliyor. 

Zincirler ayrıca, bu durumu engellemek için ek 700 milyon sterlinlik güvenlik harcaması yapmak zorunda kalıyor.

Hırsızlık olaylarındaki patlamanın faturası, doğrudan self servis kasalara kesiliyor. İngiltere’de bu kasaların sayısı son yıllarda 53 binden 80 bine yükselmiş olsa da, ABD’de başlayan kasiyerlere dönüş trendi artık İngiltere’ye de sıçradı.

Morrisons’ın başkanı, self servis kasalar konusunda “çok ileri gittiklerini” itiraf ederek artık bir “yeniden dengeleme” sürecine gireceklerini açıkladı. Zincir, bazı mağazalarında bu kasaları günün belirli saatlerinde kapalı tutma kararı aldı.

Asda süpermarket zinciri ise, otomasyon yerine insan kaynaklarına yatırım yapacağını duyurdu.

Bu geri adımların ardında sadece hırsızlık değil, aynı zamanda ödeme sırasında insan etkileşimi isteyen müşteri şikayetleri ve orta sınıf arasında artan hırsızlık vakaları da yatıyor. Ancak tüm bu sorunlara rağmen, birçok büyük market verimlilik ve maliyet avantajları nedeniyle self servis kasaları kurmaya devam ediyor. Bu durum, perakende sektörünün teknoloji ile insan faktörü arasında yaşadığı büyük ikilemi gözler önüne seriyor.

Related Posts

Çelik fabrikasında patlama: 2 ölü, 10 yaralı

ABD’nin Pensilvanya eyaletine bağlı Allegheny County yakınlarındaki bir çelik fabrikasında patlama meydana geldi. Yerel yetkililer, olayda 2 kişinin yaşamını yitirdiğini, 10 kişinin de yaralandığını açıkladı. Patlamanın ardından fabrikada yangın …

Memorial ve Yüzme Federasyonu Bodrum’da Sağlığa Kulaç Attı

Memorial Sağlık Grubu, Türkiye Yüzme Federasyonu iş birliğiyle “Bodrum’da Sağlığa Kulaç At” etkinliği düzenleyerek, sağlıklı yaşam bilincine dikkat çekti. Türkiye Yüzme Federasyonu Milli Takım Açık Su Yüzücülerinin de katıldığı etkinlikte, Memorial doktorları ve çalışanları da sağlık için kulaç attı.

Karadeniz’de büyük tehlike: Toprak ve suya karışıyor

Doğu Karadeniz Bölgesi’nin yüksek kesimlerinde yer alan buzul gölleri, doğal güzellikleriyle her yıl binlerce ziyaretçiyi ağırlarken, kontrolsüz insan faaliyetleri nedeniyle ciddi bir çevre kirliliğiyle karşı karşıya kalıyor. Çok sayıda buzul gölün …

14 Yaşındaki Karateci Kız 150 Madalya Kazandı

Adana’da Turna Gürbüz, 14 yaşında 200 maçta 150’den fazla madalya kazanarak milli takıma seçildi.

Yangında Yaralı Ceylan Kurtarıldı

Çanakkale’de orman yangını sırasında yaralı bir yavru ceylan bulundu, ekiplere su verildi.

Saray ve AKP arasında ‘Rezan Epözdemir’ krizi

AKP’nin eski milletvekili Şamil Tayyar, Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Mehmet Uçum’un da aralarında bulunduğu “hatırlı” birçok ismin devrede olduğunu öne sürmüştü. İddiaların geniş yankı uyandırmasının ardından Tayyar, ortaya attığı söz konusu iddiayla ilgili yeni bir açıklama yaptı.